Másfél éve volt egy vicces kalandom a UPC-vel. Ez akkor volt, amikor ebbe a pici lakásba visszaköltöztünk úgy, hogy Anyósék már itt laktak. A net előfizetésünk még megvolt, de az istennek nem működött. Felhívtam UPC-t, kijött a faszi és megállapította, hogy nincs összedugva a kábel.... Őőőőő igen. Mentségemre szóljon, hogy esküszöm nem értettem Anyósom miért húzogatta szét a kábeleket. No mindegy, az ember arcát soha nem fogom elfelejteni, a munkalap is megvan még, ahová a "Hiba javítása" rublikába négyszer aláhúzva, csupa nagybetűvel, utána sok felkiáltójellel írta fel hogy "NEM VOLT BEDUGVA A KÁBEL!!!!". Napokig röhögtem rajta.
Azt már egyébként nem is említem, hogy volt egy olyan év, még albérletben laktam, hogy nagyjából fél éven keresztül képtelenek voltak egy helyes összegről szóló számlát kiküldeni, havonta veszekedtem az ügyfélszolgálatossal, bemondásra akartak velem összegeket befizettetni meg ilyenek, szóval na, a UPC-nek és nekem előéletünk van.
Jelenleg méregdrága és amúgy tökfölösleges digitális előfizetésem van, amit hűségnyilatkozattal együtt megörököltem Anyóséktól, egyetlen előnye van, hogy a gyereknek egy valag Mikiegeret felvettem már, aztán pont. No mindegy.
Szóval az történt, hogy karácsony előtt 1-2 nappal egyszerűen kiveszett a hang a médiaboxból. Különösebben érdekelni nem érdekelt, nem használtam, néztem prolimódon a normál, kábelen érkező adást, kisebb gondom is nagyobb volt a UPC idióta automata csajával diskurálni, mire cirka negyed óra elteltével sikerül emberrel beszélnem. Na de hát aztán mondom ejnye, ez így mégsem járja, két ünnep között este 7-kor melóból hazaérve nagy magányomban mindegy volt kivel, akár az automatával is de hadd fecsegjek, felhívtam őket.
Titkon reménykedtem, hogy nem pasi lesz a helpdeszkes, mert amint meghallják hogy nő telefonál, azonnal idiótának nézik, és olyan kérdéseket tesznek fel, hogy mondjuk "na és be van kapcsolva a tévé amikor nincsen hang?" és társaik. Meg hát a szívem legmélyén azért éreztem én hogy kínos lesz ismét a probléma, lelki szemeim előtt folyamatosan villogott az a netkábeles munkalap.
Ahogy számítottam rá, tízperces bevezető, mittudomén, hibabejelentés, peeersze hogy az, még egy kis promó meg egyebek, végre bejelentkezik a megmentőm. Persze férfi. Ecsetelem a hibát. Kérdés: "Nincs lehalkítva a tévé?" Aha, aha, jól van barátom, nézzél csak hülyének, itt márpediglen egy igazi probléma van ám, de majd rájössz te is, teeee barom, te. Újraindítja a kártyámat onnan a távolból, még mondta is hogy "újraindítottam a kártyáját", cöcö mondom, te kis huncut, jól van. Telepítés, semmi. Nem jó. Akkor nézzük meg, hogy.... Megnézzük, rendben van. De még mindig néma. Kezdtem önelégült arccal mosolyogni, háháá, kifogtam rajtad helpdeszkes.
És akkor elhangzott a kérdés: "Nem csúszott ki a scart kébel? ....az a sokfogú...." Éreztem, hogy érzékeny pontra tapintott ez a helyes, szimpatikus és segítőkész fiatalember. Kicsit félve mentem oda a tévéhez, és hát igen.... Na de nézzük már a pozitívumot: tudtam egyáltalán hogy MI az a scart kábel és hová van bedugva. Illetve hová volt bedugva, illetve hogy hol kellett volna lennie.....
Szinte látom ahogy a nevemre a második munkalap is elkészül: "NEM VOLT BEDUGVA A KÁBEL!!!!".